Klachtenregeling

MKB & Bewindvoering

W. Oosthoek MBA handelend onder:
• Eerlijk Advies, Beheer en Bewindvoering
• als bewindvoerder voor Mijnbudgetcoach.nlBV

Artikel 1
In deze regeling wordt verstaan onder:
o Oosthoek/Mijnbudgetcoach.nl de organisatie waarbij de klant onder bewind staat en voor wie de bewindvoerder werkzaam is
o directie: degene(n) die belast is/zijn met de dagelijkse leiding bij Oosthoek/mijnbudgetcoach.nl
o bewindvoerder: de bewindvoerder W. Oosthoek die het dossier beheert (heeft)
o brancheorganisatie: BPBI en NBBI Brancheorganisaties voor Professionele Bewindvoerders en inkomensbeheerders
o klager: De klant c.q. wettelijk vertegenwoordiger of erfgenaam
o klacht: Een schriftelijk en uitdrukkelijk als klacht bij Oosthoek/mijnbudgetcoach.nl ingediende uiting van onvrede over de dienstverlening van de bewindvoerder

Artikel 2
Deze regeling geldt uitsluitend voor de klanten van Oosthoek/mijnbudgetcoach.nl. Tot het indienen van een bezwaar of klacht zijn bevoegd:
a. De klant c.q. hun wettelijke vertegenwoordiger
b. Voormalige klanten c.q. hun wettelijke vertegenwoordiger, mits de klacht wordt ingediend binnen een termijn van 3 maanden na het beëindigen van het bewind.
c. Erfgenamen van een klant binnen een termijn van 3 maanden na het overlijden.

Artikel 3
Klachten kunnen uitsluitend schriftelijk worden ingediend. Een klacht moet tenminste bevatten:
o naam, adres en BSN nr. van de klant
o contactgegevens klant c.q. wettelijk vertegenwoordiger of erfgenaam
o datum van indienen klacht
o een duidelijke omschrijving van de klacht
o vermelding van de bewindvoerder tegen wie de klacht is gericht

De klacht dient gestuurd te worden aan: Mijnbudgetcoach.nl BV;

Artikel 4
Een ingediende klacht zal zo spoedig mogelijk behandeld worden door de bewindvoerder en dient uiterlijk binnen zes weken te worden afgehandeld. De bewindvoerder tracht de klacht telefonisch of schriftelijk in overleg met de klant op te lossen. De uitkomst dient door de bewindvoerder schriftelijk of per e-mail te worden medegedeeld aan de klager.

Indien de klager de uitkomst niet ziet als een oplossing heeft deze de mogelijkheid de klacht vervolgens voor te leggen aan de Branchevereniging voor Professionele Bewindvoerders en Inkomensbeheerders (BPBI of NBBI) of aan de toezichthoudende kantonrechter.

Artikel 5
Een klacht wordt niet in behandeling genomen of de behandeling wordt gestaakt als:
o de klant zich voor of tijdens de behandeling van deze zelfde klacht tot een kantonrechter of een andere burgerlijke rechter heeft gewend
o de klacht anoniem is
o het feit waarover geklaagd wordt langer dan 3 maanden voor indiening heeft plaatsgevonden

Artikel 6
Alle bezwaren en klachten van klanten worden onder strikte geheimhouding afgewikkeld. Indien het noodzakelijk is bij derden informatie op te vragen, zal vooraf toestemming aan de klant worden gevraagd.

Artikel 7
Afgehandelde klachten worden gearchiveerd.

Artikel 8
Deze regeling treedt in werking op 01-01-2017 en geldt voor onbepaalde tijd.

Heeft u vragen?

Neem contact op.

Uw mkb adviseur